De tijd vliegt voorbij!

18 september 2016 - Jambiani, Tanzania

Inmiddels is het al mijn derde weekend in Zanzibar. De tijd vliegt hier voorbij, ik heb het ontzettend naar mijn zin. De dagen op het project zijn steeds afwisselend geweest, soms stond ik bij de school en soms bij de groep meervoudig beperkten. Het is leuk om de kinderen steeds beter te leren kennen, ik weet nu beter waar zij behoefte aan hebben en wat ik voor hen kan betekenen. Helaas zijn er deze week soms kinderen afwezig geweest doordat zij ziek waren of door een andere reden niet konden komen. Dat is erg jammer want de kinderen hebben het hard nodig, zelfs na drie weken zie ik hen al ontzettend snel ontwikkelen. Zij kunnen hier op het project zo veel leren en na deze drie weken weet ik zeker dat ik de juiste organisatie heb gekozen om mijn stage te doen. De kinderen hebben het naar hun zin en ik geniet ervan om de kinderen vrolijk te zien als zij iets goed hebben gedaan of iets nieuws geleerd hebben.

Voor school ben ik inmiddels ook wat meer gaan doen, daar zit ik hier natuurlijk ook voor haha. Ik heb al meerdere skypegesprekken gehad, dat (behalve de laatste keer) goed werkte met de internetverbinding. Dat had ik niet echt verwacht omdat ik nou niet echt in een gemoderniseerd gebied zit. Ik ben ook goed op weg met mijn oriëntatieverslag dat ik moet maken om overzicht te krijgen van de organisatie. Ik richt me hierbij op de organisatie, de kerntaken en de activiteiten die hier uitgevoerd worden ten behoeve van de doelgroep. Ik probeer dit verslag zo snel mogelijk af te maken, omdat ik dan bewuster en doelgerichter taken uit kan voeren en daardoor meer kan betekenen voor More Africa en zo zelf ook meer zal leren.

Naast werken en leren is er ook heerlijk weekend. Vorig weekend zijn we naar Paje geweest, dat ligt hier in de buurt en daar hebben ze een zwembad. Op maandag (weekend is hier zondag & maandag) zijn we naar The Rock geweest, heel bekend in Zanzibar en dat is ook een van de eerste dingen die je vindt als je 'Zanzibar' Googled. Hier hebben we heerlijk gerelaxt en zijn we helemaal uitgerust van de werkweek. Dit weekend heb ik weinig plannen, ik zou eerst een weekend naar het noorden gaan gaan voor de full moon party en om daar te duiken, maar dat gaat helaas niet door. Gelukkig zit ik hier 5 maanden en ga ik dat zeker nog een andere keer doen :). Nu zit blijf ik lekker in Jambiani, wat ook erg fijn is omdat het strand gewoon om de hoek ligt. De eerste keer keek ik mijn ogen uit hoe prachtig het strand hier is. Nu is het al een soort van normaal en ik weet nu al zeker dat ik dat thuis wel weer heel erg ga missen. Zometeen ga ik ook weer lekker naar het strand. Waarschijnlijk ga ik morgen nog duiken, dat ben ik nog aan het regelen maar dat zou wel heel leuk zijn! Nog lekker twee dagen relaxen en dinsdag weer naar de kinderen toe!

xxx Anne

1. Debbie Damen:
    18 september 2016
    Oh Anne wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je de goede keuze hebt gemaakt. Zal zeker prachtig zijn om die kindjes zo te zien groeien. Nou geniet ervan toppertje
  2. José:
    Hoi Anne,
    Dat de tijd vliegt zegt al genoeg hoe het met je gaat. Het is mooi om te lezen dat je kan genieten van alles wat je doet, zowel met stage als je vrije tijd. Geniet en leer er maar veel van, dit is een mooie fase in je leven die je voor altijd bij blijft. Ik wacht trouwens wel met smart naar een foto van de onderwater wereld

Groetjes Dick
  3. José:
    Hey Anne
    Het is mooi om te lezen dat je de goeie keuze hebt gemaakt om daar je stage te doen,een ervaring voor het leven.
    En dat je daar voor school zit weten we :-) maar het is te gek dat je op zo'n mooie plek zit. Dat pikken je toch maar mooi even mee
    Kus José xx
  4. Mama:
    18 september 2016
    Hey prinses,wat fijn dat de tijd vliegt. Dan mogen wij ook al snel naar je toe. Super om te lezen dat je het goede project hebt gekozen. En aan de foto's die voorbij komen kunnen we zien hoe je ervan geniet. Love you,lief zijn x
  5. Fabian:
    Hoi lieverd,

Wat fijn dat de tijd vliegt, dat wil zeggen dat je het naar je zin hebt en veel bezig bent. Leuk om jou berichtjes zo te lezen!
    Ik kijk uit naar je volgende blog:)

-X-

Fabian
  6. Nelly netten:
    18 september 2016
    fijn om te lezen dat het goed met je gaat Anne en dat de tijd vliegt dan heb je het naar je zin wens je nog een hele mooi tijd in Zanzibar tot het volgende blog
  7. Marloes Luijten:
    Heey Anne,

Het klinkt echt alsof je het heel erg naar je zin hebt daar, fantastisch!! Gek hé, dat de tijd zo snel voorbij vliegt daar... Dat is overigens alleen maar een goed teken hoor ;). Kan me ook goed voorstellen dat je die mooie uitzichten gaat missen als je weer in het koude natte Nederland bent. Hoe staat t ondertussen met je swahili (was toch swahili?)? Hele gave foto's ook en kijk uit naar je volgende blog ;)

Liefs,
    Marloes