Lang geleden

25 oktober 2016 - Jambiani, Tanzania

Wauw, wat is het weer lang geleden sinds mijn laatste blog! Inmiddels ben ik aangekomen in mijn negende week alweer, de tijd gaat hier ook zo snel! De afgelopen tijd heb ik weer veel leuke dingen meegemaakt. De meiden die bij mijn vorige blog nog net waren aangekomen zijn er nu al drie weken. We hebben nu een erg gezellige groep en dat maakt mijn tijd hier alleen nog maar leuker! Toevallig zijn er gisteren ook weer twee nieuwe meiden aangekomen dus hebben we een lekker grote groep op dit moment. Ook hebben we sinds kort twee puppy's: Nala en Bobby. Het zijn echt schatjes en het is echt heel leuk dat ze bij ons zijn :) Ik voel me momenteel erg vertrouwd met het werk en alle kinderen, het gaat lekker zijn gangetje en ik blijf het gevoel houden dat ik veel kan betekenen voor de kinderen. Het zijn stuk voor stuk allemaal schatjes en ik geniet nog steeds elke dag van. Sommige kinderen zijn wel wat pittiger, maar wanneer ik door dit negatieve gedrag heen kijk zie ik een kind dat net zo lief kan zijn als de anderen. We hebben een dag geschminkt met de kinderen, dit was echt ontzettend leuk, zie in de foto’s de resultaten! Een paar kinderen vonden het een beetje eng maar de meeste vonden het alleen maar hartstikke leuk. Ik heb mezelf ook laten schminken door Salum, dit was niet zo een succes maar hij heeft er in ieder geval veel plezier aan gehad haha. Het weekend van 15/16/17 oktober zijn we naar Kendwa gegaan, daar was een Fullmoon party en dit was echt heel erg gezellig! Heel leuk om dit een keer mee te maken en ik denk dat ik hier met oud en nieuw ook weer heen ga. Het was erg gezellig met zijn allen samen, het was alleen jammer dat de leuke muziek pas heel laat begon. Dit weekend hebben we ook nog lekker veel aan het strand gelegen en ben ik ook weer gaan duiken. Het was echt heel mooi hier, super helder water en veel mooie dingen gezien, zie de foto’s! Na dit weekend hebben we weer een prettige, rustige werkweek gehad. In mijn volgende blog wil ik de werkweken wat specifieker beschrijven, dat vind iedereen denk ik wel leuk om te lezen, maar het is ook leuk dat ik dat straks zelf kan teruglezen! Ik zal goed bij gaan houden wat er allemaal gebeurd, wat ik heb gedaan en wat ik heb geleerd. Het is voor mij nu 'gewoon' wat ik allemaal doe, maar als ik er zo over nadenk is het toch zo bijzonder! Het lijkt me erg leuk om dit goed vast te gaan leggen, dus het mijn volgende blog wordt lekker uitgebreid! :) Afgelopen weekend ben ik weer in Stonetown geweest. Sanne, Sascha en Suzanne waren hier nog niet eerder geweest dus zij hebben zondag de citytour gedaan. Ik heb toen een paar uurtjes alleen door de stad gelopen, en dat was nog best leuk! In het begin was het een beetje raar dat ik alleen was maar daar was ik snel aan gewend en het was juist wel leuk want ik werd soms aangesproken en het was wel grappig om dan zomaar met onbekenden een gesprek te hebben. Maandag ben ik met Suzanne in de stad geweest, we hebben rustig wat rondgelopen en lekker wat gegeten en gedronken. Later kwamen Sascha en Sanne ook weer, we zijn toen wat winkeltjes ingegaan om souvenirs voor iedereen te kunnen vinden. Ook zijn we terug gegaan naar zo'n grote markt waar echt alleen maar lokale mensen komen en waar het super druk was, dat was wel heel apart om daar te lopen. Wel heb ik hier eindelijk wasknijpers kunnen kopen!

Dit was weer een korte update van mijn belevingen hier, maar een foto zegt meer dan 1000 woorden! En mijn volgende blog zal lekker lang worden, met een uitgebreide beschrijving hoe mijn dagelijks leven er hier uitziet :)

xxx

1. Mama:
    26 oktober 2016
    Het blijft super mooi om je verhalen te lezen,nog 1 week dan kun je je blog live laten zien . Weet nu al zeker dat dit een onuitwisbare vakantie gaat worden. super trots op je kanjer. love you,lief zijn
  2. José:
    26 oktober 2016
    De tijd vliegt voorbij , bijna al op de helft !
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Mooie foto's !
    Geniet van ieder moment,